lördag 22 januari 2011

På älgjakt hösten 2010

På älgjakt hösten 2010, min Nina som var med på uppsynsjakt tog bilden av en "slapp men beredd till handling Lasse" =)

Hon går nu hos mina vänner Åke och Arne Nilsson och läser in Jägarexamen.

Dom kör sin under- visning via Jägarnas Riksförbund - Landsbygdens Jägare via studieförb Vuxenskolan.

Min första fällda älg, pga solens läge såg fotona som var tagna av älgen och mig med hornen synliga helt kassa, det blev väldigt mycket motljus...
Därav mig och en väldigt tung, (300-350 kg), å fin 8-taggare från denna vinkel.
Det måste ha varit en väldigt gynnsam sommar för älgarna, eftersom späcklagret i älgen efter ryggraden var nästan 1 dm tjockt, nåt sånt har jag inte sett under alla dom år jag jagat tidigare.
Sedan generellt så var alla älgar vi sköt generellt mycket tyngre än vanligt, det om något bevisar att dom har haft en väldigt bra sommar under 2010.

Inga kommentarer: